Sutlijaš od integralnog pirinča

Priprema 10 minuta
Vreme pečenja 12 minuta
2 komada
Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp

Sutljijaš je za mene užina koja me vraća u osnovnu školu. Na samu pomisao na sutlijaš, ređaju se slike školske trepezarije, metalnih šolja i pomešan miris slatkog, toplog mleka i pirinča.

Činimi se, da je među prvim poslasticama koje sam sama naučila da pripremam. Činjenica da za njegovu pripremu treba svega tri sastojka je ohrabrivala. Ali, da je bilo tako lako!? Pa i nije.

sutlijas sa integralnim pirinčem

Koliko mi je samo puta pokipelo mleko, a pirinač se zalepio za dno šerpe i zagoreo. Sutlijaš bi bio previše gust ili pak redak.

Samo ću da vam kažem, da je praksa ključna za savršen sutlijaš. Vremenom sam naučila koja je vrsta pirinča najbolja, u kojoj šerpi da ga pripremam, koliko dugo da ga kuvam, koliko da odstoji pre serviranja.

A onda, bez valjanog razloga, ovu poslasticu sam potpuno zapostavila i dugo je nisam pripremala. Pripremala sam jela od pirinač, u slanim varijantama, ali u ovoj slatkoj sa mlekom, nikako. Čak ni deci nisam spremala.

Sutlijaš ponovo na meniju

Nedavno sam rešila da vratim sutlijaš na meni i konačno da ga serviram deci. Naime na to me je navelo tokom kupovine, pakovanje pirinča, koje je bilo sa oznakom “pirinač za sutlijaš”.

Moji dečaci su jeli sutlijaš u vrtiću tako da im nije bio potpuno nepoznat i vole da jedu pirinač. Ipak, ja sam bila rešena da im ponudim zdraviju varijantu sutlijaša koju do sada nisu jeli. A to je sutlijaš integralnim pirinčem na domaćem bademovom mleku, zaslađen kokosovim šećerom i posut cimetom.

I ovog puta sam se držala uigranog scenarija kada je priprema pirinača u pitanju i nije bilo greške. Pravila za uspeh su sledeca:

  • Birati pirinač kratkog zrna za sutlijaš. Sada postoje i pakovanja pirinča na kojima je naglašeno da su namenski za sutlijaš;
  • Uvek namočiti pirinač, tokom noći ili na bar 2-3 sata. Na ovaj način se ispira jedan deo fitinske kiseline i pirinač se nakon namakanja brže skuva;
  • Kuvati u dubljoj, metalnoj šerpi koja se ne lepi pri dnu (ovaj korak podrazumeva da poznajete posuđe koje imate);
  • Nakon što provri pirinač kuvati na niskoj temperature 12 minuta, a onda ostavim poklopljeno još 30 minuta da fino nabubri i omekša.

Dečaci su dali znak odobrovanja i prazne činije govore dovoljno.

sutlijas

A zašto baš sutlijaš od integralnog pirinča

Jedan od osnovnih principa pravilne i zdrave ishrane jeste svakodnevna upotreba integralnih žitarica. Nutritivne vrednosti integralnih žitarica su neuporedivo veće od belih žita, iz kojih je praktično ostranjeno sve što je vredno.

U opni zrna nalaze sve hranljive materije neophodne za rast, razvoj i održavanje organizma.

Pored činjenice da su punog zrna, jako je bitno da su integralne žitarice i neoštećenog zrna, jer e imaju svoju potpunu vrednost kada su hemijski nezagađene, bez pesticide, veštačkih đubriva i drugih hemikallija kojima se zbog prinosa tretira zrno i koji se kao takvi sakupljaju u zrnu a onda i unose u organizam.

Zato kada sma u prilici biram ne samo integralne žitarice, već i da su organskog, kontrolisanog porekla.

Nutritivne vrednosti integralnog pirinča

Integralni pirinač potiče iz Azije sa Dalekog Istoka. Pored ugljenih hidrata i belančevina, izetno je bogat mineralim i vitaminima i daje više energije.

Bogat je vitaminima E i B, od mineral najviše ima kalijuma i fosfora . Takođe sadrži i kalcijum, magnezijum, mangan , gvožđe, bakar, cink, fluor, kobalt, natarijum. Siromašan je mastima, a bogat skrobom.

Vrlo je važna namirnica u dijetalnoj ishrani, na primer lečenju dijareje. Takođe ima značajan doprinos u razvoju i održavanju zdravih kostiju i zuba.

Spotristi i ljudi izloženi fizičkim naporima mogu ga gotovo svakodnevno unositi. Sutlijaš je jedan od načina za pripremu i konzumiranje integralnog pirinča.

Sutlijaš od integralnog pirinča 1

Recept za integralni sutlijaš na bademovom mleku u nastavku.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Sastojci

  • 1 šolja integralnog pirinča kratkog zrna, oko 200g
  • 500 ml biljnog mleka
  • 2 kašičice kokosovog šećera,
  • 1/2 kašičice cimeta

Priprema

  1. Pirinač dobro isprati i namočiti u čistu hladnu vodu tokom noći ili na bar 2-3 sata. Pred pripremu ga isprati i procediti.
  2. Na najačoj temperaturi, u dublju otklopljenu šerpu, staviti da se kuva pirinač sa bademovim mlekom ili drugim biljnim mlekom po izboru. Kada mleko provri smanjiti temperaturu na najnižu, na kojoj može da ključa, poklopiti i kuvati 12 minuta.
  3. Nakon 12 minuta isključiti ringlu i ostaviti poklopljen sutlijaš još oko 30 minuta (bez dizanja poklopca) da fino nabubri, upije tečnost i omekša.
  4. Pred serviranje dodati zaslađivač po želji i sve dobro izmešati. Sipati u činije i posuti cimetom.

Povezani recepti

Domaća granola

Domaća Granola u kikiriki karamelu

Da li volite granolu? Ja je obožavam! Par kašika hrskave domaće granole, hladno biljno mleko ili jogurt uz dodatak svežeg voća, je doručak koji me

Veganski braunis sa batatom

Veganski braunis sa batatom

Čokoladni, posni braunis pripremljen od svega nekoliko kvalitetnih sastojaka. Sočan, jednostavno se priprema i jako ukusan.

Letnji Čiz kejk - cheese cake

Letnji čiz kejk

Letnji čiz kejk je zdravija, laganija varijant svima omiljenog cheese cake. Bez slatke pavlake.

BIO PROSTOR

Ukoliko imate pitanje, sugesiju ili predlog za saradnju pišite mi.