Sočne bukovače u paradajz sosu

Kada se spomenu pečurke i jela od pečuraka, prva asocijacija većine nas je na šampinjone. Međutim pored šampinjona, koji su se odomaćili u kuhinjama,  na našim prostorima se uzgajaju i druge hranljive i lekovite pečurke, među njima su i bukovače.

Bukovače su izuzetno ukusne pečurke, visoke hranljive vrednosti, bogate proteinima.

Pored toga  sadrže sve esencijalne aminokiseline, ali i minerale među kojima su značajne količine gvožđa, fosfora, kalijuma, mikroelemente i vitamine B grupe. Ima nizak sadržaj natrijuma, usled čega su pogodne u ishrani osobama sa visokim krvnim pritiskom.

Beta-glukani i drugi polisaharidi koje sadrže imaju brojne biološke efekte, ali pre svega imunostimulatorni i antitumorski, zatim povećanje izdržljivosti organizma i snižavanje nivoa šećera u krvi.

Sada kada čujete koliko su lekovite bukovače možda će te pomisliti:“Ko zna koliko su skupe“? A cena ovih dana na pijaci joj je 400 dinara za kilogram. Po porciji, za jednu osobu vam je dovoljno 200 grama. Pa sada vidite 80 dinara za ovo blago u tanjiru?! A lako dostupno.

Bukovače u paradajz sosu recept

Bukovče u paradajz sosu su za mene lagani i brzinski ručak ili večera.

Za pripremu ovog ukusanog, zdravog i hranljivog obroka ne treba više od 20 minuta.

Od sastojaka za dve osobe potrebno:

  • Glavica crnog luka/ ili štap praziluka
  • 400 g svežih bukovača
  • Svež  pradajz – dva srednja  ili konzerva pelata
  • 3 kašike maslinovog ulja
  • Začini: majčina dušica, so, biber, svež ili suvi peršun

Priprema:

  1. Crni luk iseći na listice, praziluk na kolutove. Propržiti luk na ulju dok ne omekša.
  2. Zatim dodati sveže bukovač isečene na veće komade. Drška bukovača je prilično žilava pa predlažem da je odstranite.
  3. Dodati 1/2 kašičice majčine dušice i par minuta dinstati bukovače u sopstvenom soku;
  4. Dodati paradajz isečen na kockice ili pelat takođe sa sitnim komadima paradajza;
  5. Sve upržiti dok se sos ne zgusne ( oko 10 minuta). Na kraju posoliti i pobiberiti po sopstvenom ukusu.

Služiti uz prepečene/tostirane kriške hleba ili  krekere sa semenkama, uz obaveznu svežu salatu po izboru.

krekeri sa semenkama bez brašna

Ja sam ih ovog puta služila bukovače uz salatu od rukole sa čeri paradajzom i tostirani hleb sa semenkama.

PREPORUKA:

Predlažem vam da isprobate i recept Proteinski krekeri sa brašnom od leblebija, koji se odlično slažu uz bukovače.

proteinski krekeri sa brašnom od leblebija

Bukovače u paradajz sosu

Ukupno vreme pripreme: 20 minuta
Porcije : 2

Potrebni sastojci:

  • Glavica crnog luka/ ili štap praziluka
  • 400 g svežih bukovača
  • Svež pradajz – dva srednja ili konzerva pelata
  • 3 kašike maslinovog ulja
  • Začini: majčina dušica, so, biber , opciono svež peršun

Priprema:

  1. Luk iseći na tračice
  2. Dodati paradajz isečen na kockice ili pelat takođe sa sitnim komadićima paradajza
  3. Dodati sveže bukovač isečene na veće komade. Drška bukovača je prilično žilava pa predlažem da je odstranite.
  4. Dodati majčinu dušicu i par minuta dinstati bukovače u sopstvenom soku
  5. Sve upržiti desetak minuta . Na kraju posoliti i pobiberiti po sopstvenom ukusu.

Dodatne Informacije

Ukoliko u pripremi koristite konzerviran pelat , čitajte dekleraciju i izaberite onaj koji ima sadrži samo paradajz i so. Po mogućstvu organski. Verujte cena ovakvog pelata je identična ceni onog koji ima konzervanse, šećer i nije organskog porekla.

author-avatar

Marina Erceg je urednik sajta Bio Prostor.

2 Komentari na "Sočne bukovače u paradajz sosu"

  • comment-avatar
    Maja Đorđević 12/04/2018 (10:06)

    Hvala za ideju za pripremu bukovače. Bukovače i ja se već duže „poznajemo“ i odlične su. Vrlo su lagane i izdašne. Pohovala sam ih i zaista su kao šnicle. Naravno, to nije najzdravija varijanta ali isto tako nije ni svaki dan. Najlakše za pripremu a i mnogo zdravija varijanta je kada ih „pohujem“ u rerni. Samo složim na papir za pečenje i poprskam maslinovim uljem. Probaj ….

  • comment-avatar
    Bio Prostor 12/04/2018 (20:58)

    Hocu, hvala na predlogu!

Ostavi komentar

Ili se prijavite sa Facebook nalogom