Bukovače u paradajz sosu

Kada se spomenu pečurke i jela od pečuraka, prva asocijacija svih nas je na šampinjone. Međutim pored šampinjona , koji su se odomaćili u kuhinjama,  na našim prostorima se uzgajaju i druge hranljive i lekovite pečurke a među njima je i bukovača.

Bukovača je izuzetno ukusna pečurka, visoke hranljive vrednosti. Pogata je proteinima. Pored toga  sadrži sve esencijalne aminokiseline, minerale, među kojima su značajne količine gvožđa, fosfora, kalijuma, mikroelemente i vitamine B grupe. Ima nizak sadržaj natrijuma, usled čega je pogodna u ishrani  osobama sa visokim krvnim pritiskom.

Beta-glukani i drugi polisaharidi koje sadrži, imaju brojne biološke efekte, ali pre svega imunostimulatorni i antitumorski, zatim povećanje izdržljivosti organizma i snižavanje nivoa šećera u krvi.

Sada kada čujete koliko je lekovita bukovača možda će te pomisliti:“Ko zna koliko je skupa“? A cena ovih dana na pijaci joj je 400 dinara za kilogram. Po porciji, za jednu osobu vam je dovoljno 200 grama. Pa sada vidite 80 dinara za ovo blago u tanjiru?! A lako dostupno.

Bukovače u paradajz sosu

Bukovče u paradajz sosu su za mene lagani i brzinski ručak ili večera.

Za pripremu ovog   ukusanog, zdravog i hranljivog obroka ne treba više od 20 minuta.

Od sastojaka za dve osobe potrebno:

  • Glavica crnog luka/ ili štap praziluka
  • 400 g svežih bukovača
  • Svež  pradajz – dva srednja  ili konzerva pelata
  • 3 kašike maslinovog ulja
  • Začini: majčina dušica, so, biber , opciono  svež peršun

Priprema:

  1. Luk iseći na tračice
  2. Propržiti luk na ulju dok ne omekša.
  3. Zatim dodati sveže bukovač, isečene na veće komade. Drška bukovača je prilično žilava pa predlažem da je odstranite.
  4. Dodati 1/2 kašičice majčine dušice i par minuta dinstati bukovače u sopstvenom soku;
  5. Dodati paradajz isečen na kockice ili pelat takođe sa sitnim komadićima paradajza;
  6. Sve upržiti oko 10 minuta, dok se sos ne zgusne. Na kraju posoliti i pobiberiti po sopstvenom ukusu.

Služiti uz prepečene/tostirane  kriške hleba ili  krekere, uz obaveznu svežu salatu po izboru.

Ja sam ih ovog puta služila uz salatu od rukole sa čeri paradajzom i tostirani hleb sa semenkama.

 

Bukovače u paradajz sosu

Ukupno vreme pripreme: 20 minuta
Porcije : 2

Potrebni sastojci:

  • Glavica crnog luka/ ili štap praziluka
  • 400 g svežih bukovača
  • Svež pradajz – dva srednja ili konzerva pelata
  • 3 kašike maslinovog ulja
  • Začini: majčina dušica, so, biber , opciono svež peršun

Priprema:

  1. Luk iseći na tračice
  2. Dodati paradajz isečen na kockice ili pelat takođe sa sitnim komadićima paradajza
  3. Dodati sveže bukovač isečene na veće komade. Drška bukovača je prilično žilava pa predlažem da je odstranite.
  4. Dodati majčinu dušicu i par minuta dinstati bukovače u sopstvenom soku
  5. Sve upržiti desetak minuta . Na kraju posoliti i pobiberiti po sopstvenom ukusu.

Dodatne Informacije

Ukoliko u pripremi koristite konzerviran pelat , čitajte dekleraciju i izaberite onaj koji ima sadrži samo paradajz i so. Po mogućstvu organski. Verujte cena ovakvog pelata je identična ceni onog koji ima konzervanse, šećer i nije organskog porekla.

author-avatar

This author has not supplied a bio yet.

2 Replies to "Bukovače u paradajz sosu"

  • comment-avatar
    Maja Đorđević 12/04/2018 (10:06)

    Hvala za ideju za pripremu bukovače. Bukovače i ja se već duže „poznajemo“ i odlične su. Vrlo su lagane i izdašne. Pohovala sam ih i zaista su kao šnicle. Naravno, to nije najzdravija varijanta ali isto tako nije ni svaki dan. Najlakše za pripremu a i mnogo zdravija varijanta je kada ih „pohujem“ u rerni. Samo složim na papir za pečenje i poprskam maslinovim uljem. Probaj ….

  • comment-avatar
    Bio Prostor 12/04/2018 (20:58)

    Hocu, hvala na predlogu!

Leave a reply

Ili se prijavite sa Facebook nalogom