Proso kačamak

Priprema 15 minuta
Vreme pečenja 10 minuta
1 porcija komada
Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp

Proso kačamak za doručak. Lako se priprema, veoma je ukusan i lako se vari.

½ šolje prosa sam potopila sinoć, jutros sam ga isprala i stavila da se kuva u vodi. Odnos prosa i vode 1:3 ( na pola šolje prosa, polja ipo vode).

Kuva se na srednjoj temperaturi dok voda ne ukuva (oko 10 minuta) . Pred kraj posoliti i dodati komadić putera, a zatim u kuvan, vruć proso izmrviti komad feta sira ( ili drugog sira po izboru) i izmešati sa prosom.

Ovo je taman porcija doručka za mene, a može i večere, što da ne! 

Proso kačamak

Ko voli ukus klasičnog starinskog belog kačamaka ili palete, svideće mu se i proso kačamak.

Zašto je vredno da uključite proso u ishranu?

Proso potiče iz severne Indije, a danas se koristi u celom svetu. U pitanju je dijetalna žitarica, lako se vari i ima nizak glikemijski indeks.

U ishrani se koristi ošušteno zrno prosa jer mu ljuska nije svarljiva zbog velike količine celuloze. Kao i kod ostalih integralnih žitarica hranljiva, biološka vrednost prosa je izuzetno velika.

Proso sadrži: 73% ugljenih hidrata, 10% belančevina, 3% masti, 2,5% minerala. Od minerala najviše ima kalijuma, fosfora i magnezijuma a sadrži i gvožđe.

U 100g prosa ima oko 327 kalorija.

Lekovita svojstva proso kačamaka

Povoljno deluje kod kardiovaskularnih oboljenja, bolesti organa za varenje, grčeva u stomaku, dijareje i bolesti bubrega jer pročišćava creva. Čisti kožu i utiče na lepši ten, jača kosu i nokte…

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Sastojci

  • 1/2 šolje prosa
  • 1 + 1/2 šolje vode
  • 1 kašičica putera
  • komad sira
  • so po ukusu

Priprema

  1. ½ šolje prosa potopiti veče pre, ujutru ga isprati i kuvati u čistoj vodi. Odnos prosa i vode 1:3 (na pola šolje prosa, šolja ipo vode). Kuva se na srednjoj temperaturi dok voda ne ukuva (oko 10 minuta).
  2. Pred kraj posoliti i dodati komadić putera, a zatim u kuvan, vruć proso izmrviti komad feta sira ( ili drugog sira po izboru) i izmešati sa prosom.

Povezani recepti

Mafini od ovsenog brašna

Mafini od ovsenog brašna sa borovnicama, sladak, a zdrav doručak, za početak nove radne nedelje. Može i užina, ko već kako voli.

BIO PROSTOR

Ukoliko imate pitanje, sugesiju ili predlog za saradnju pišite mi.